Overijssel is rijk aan podiumkunsten

Over Stichting 4 Oost

De schouwburgen in Enschede, Deventer, Hengelo en Zwolle werken intensief samen om de oostelijke gezelschappen een waardevolle plaats te geven op de podia.

Stichting 4 Oost heeft tot doel in het algemeen nut de culturele infrastructuur en het culturele aanbod in Overijssel te versterken via de daar gevestigde 4 grote schouwburgen:

- Deventer Schouwburg
- Zwolse theaters
- Schouwburg Hengelo
- Wilminktheater & Muziekcentrum Enschede

De stichting verwezenlijkt haar doelen door het initiëren en financieel ondersteunen van culturele programma’s van de vier schouwburgen en tracht haar doel te bereiken door het initiëren en financieel ondersteunen van culturele programma’s en projecten die het algemeen nut dienen en de samenwerking tussen de schouwburgen in Overijssel bevorderen.Stichting 4 Oost heeft geen winstoogmerk en bestaat uit subsidie, giften en opbrengen uit vermogen.

Hier vindt u onze ANBI verklaring.

Beleidsplan 2021 - 2024
Stichting 4 Oost
Stichting 4 Oost Beleidsplan 2021-2024.pdf (379.38KB)
Beleidsplan 2021 - 2024
Stichting 4 Oost
Stichting 4 Oost Beleidsplan 2021-2024.pdf (379.38KB)

Jaarverslag
Elk jaar publiceren wij ons jaarverslag. Hier kunt u een pdf versie downloaden. Jaarverslag 2021

Top Oost producties

Eén van de jaarlijkse opdrachten binnen deze stichting is Top Oost. In Top Oost is de wens van de theaters samengebracht om door middel van goede samenwerking, bijzondere producties te tonen, zelf te produceren of internationaal talent naar Nederland te halen; producties die de moeite waard zijn om bovenregionaal publiek mee te verleiden en (nieuw) publiek te winnen voor Oost-Nederland, maar ook om bijzonder talent een opstapje te geven naar meer podia in Nederland. Door de kleine afstand tussen Hengelo en Enschede wisselen deze theaters elkaar jaarlijks af.